0

ミイちゃんのかいしゃはどちらですか

The above is asking about the company (name of company).

How should I ask for the company's location?

2
  • Sorry, I don't understand what you are asking about. May 27, 2022 at 15:21
  • Example question "トイレはどちらですか" mean "Where is the toilet" right? But "ミイちゃんのかいしゃはどちらですか" or "おくにはどちらですか"ask about name of company/country. So if I want to ask about the location of company/country, how can I ask?
    – Yuu
    May 27, 2022 at 15:54

1 Answer 1

3

Problem

ミイちゃんのかいしゃはどちらですか

This actually could be used to ask for the location. But as you mentioned, it could also mean "Which company do you belong (work) in?" So here are some alternatives:

Alternatives

ミイちゃんのかいしゃはどちらにありますか

Where does ミイちゃんのかいしゃ exist?

• This will not mean "Which company do you belong (work) in?"
  • This could mean either "Where" (absolute) or "Which direction" (relative).
  • This works for companies, countries, and schools.

ミイちゃんのかいしゃのばしょはどちらですか

ミイちゃんのかいしゃのばしょはどちらにありますか

Where is the location of ミイちゃんのかいしゃ?

• This will not mean "Which company do you belong (work) in?"
  • This could mean either "Where" (absolute) or "Which direction" (relative).
  • This works for companies, countries, and schools.

ミイちゃんのかいしゃのじゅうしょはどちらですか

Where is the address of ミイちゃんのかいしゃ?

• This works for companies and schools, but not for countries.

じゅうしょ and しょざいち

じゅうしょ means address, and it's a common word. However actually, じゅうしょ is an address for people to live in, such as houses. For company address, the correct term would be しょざいち. But practically, most people just use じゅうしょ even for company addresses.

1
  • @Yuu I'm happy this helped, but I recommend you wait for other answers/comments from smarter people too.
    – dungarian
    May 27, 2022 at 16:49

You must log in to answer this question.

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged .