2

「……だが駄目だ。私はシンと出会ってしまった。私は愛を知ってしまった。シンのいない世界に意味などなく、シンのいない人生に価値などない。——精霊たちのことを好きというのも、偽らざる真実だ。けれど、シンと再び出会うためなら、私はその全てを捨てることができる」

Why is it possible to use を好き rather than the normal が好き in this context, grammatically? I know usually を好き is a wrong expression.

3

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Browse other questions tagged or ask your own question.