1

「うん、あの、別に当てちゃうぞー? みたいなクイズ感覚で聞いたわけじゃないですからね」

The definitions of 感覚 that I know doesn't seems to fit in クイズ and because of this I can't form a concrete meaning of this sentence at all. For more context:

とりあえず苦しいので胸倉を掴んできてる手は払って、と。 「借金取りってことは金を借りたんですよね?美琴さんが……のわけないか。ご家族でしょうか」 「正解!お父さんなの」 「うん、あの、別に当てちゃうぞー?みたいなクイズ感覚で聞いたわけじゃないですからね」

3

クイズ[感覚]{かんかく}で here means something like “as if to play a quiz game”.

The word [正解]{せいかい} is often used when a contestant gives a right answer in a quiz show. Since the loan shark said it cheerfully when the character ventured to ask if it was a family member of Mikoto’s who owed him money, he commented he didn’t ask as if he were a quiz show contestant eager to hit the right answer.

When preceded by certain nouns, [感覚]{かんかく} carries a sense of “as if …” like that.

Here are a few examples with other similar expressions.

[彼]{かれ}は[遊]{あそ}び[感覚]{かんかく}で[仕事]{しごと}をしている。
[彼女]{かのじょ}とは[友達]{ともだち}[感覚]{かんかく}で[付]{つ}き[合]{あ}っている。

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.