2

「なんで この時は、食べてになるのに、待ってになるんですか? 」みたいな、

What does verb in て form + になる mean here?

2
  • 3
    This sentence seeemingly talks about "食べて" versus "待って" (orders, buttons, etc?), and we need more context to figure out what or how exactly these parts work in the sentence. – Yosh Jan 22 at 15:38
  • 1
    This is what they were saying before and after the sentence: A: 日本語を勉強してる そこの 現地(げんち)の人から 聞かれるんですけど、答えは 言えるんですけど、教られないなって、 B: めっちゃ むずかしい。 A: そう、せつめいが できない。自分はもう しぜんに しゅうとく しちゃってるから、「なんで この時は、食べて になるのに、待って になるんですか?」みたいな、「その 小さい っ なんですか?」って聞かれた時に、えっ! なんでだろう? って思っちゃって、それで すごい きょうみもって 勉強はじめたんですね。 – Hoover Gonzalez Jan 22 at 20:34
5

Given your context, the speaker is mentioning specific word forms 食べて and 待って, and they have no grammatical connection with other parts of the sentence. To be a little reader-friendlier:

「なんでこの時は、『食べて』になるのに、『待って』になるんですか?」
"Why does it become 'matte' while 'tabete' in this case?"

But few native speakers would be confused by this kind of insertion of a couple raw words without explicit indication.

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.