0

ユキは空気を読まない傾向あるからな

Why is に used above rather then が? I'd thought that when に is used with a noun (in this case 傾向), it indicates something is in the noun (in this case, something is in 傾向), which doesn't make sense

Second example: 私が勝つ決まってるけどな

Why is に used instead of が. To me, に sounds like "decided in victory", which doesn't makes sense

• 1
    私の勝つ and んけど doesn't seem to make sense. Can you double check if you have correctly transcribed? – broccoli facemask - cloth Apr 17 at 7:41
  • @broccolifacemask-cloth Yea, my bad, there isn't a ん, I will edit the question – Newbie Apr 17 at 9:04
  • What about 私の勝つ? It shouldn't be の. – naruto Apr 17 at 9:32
  • @naruto he said that it was about nouns so I assumed that it is meant to be 勝ち since 私勝つに決まっている doesn't have a noun with に. – Super-User Apr 17 at 10:39
  • @naruto Ah my bad. It's supposed to be が instead of の. Edited – Newbie Apr 17 at 11:21
0

ユキは空気を読まない傾向にあるからな

Why is に used above rather then が? I'd thought that when に is used with a noun (in this case 傾向), it indicates something is in the noun (in this case, something is in 傾向), which doesn't make sense

Yes it does make sense, it's about positioning them within the "trend" towards being out of the loop.

Second example: 私の勝つに決まっているけどな

Why is に used instead of が. To me, に sounds like "decided in victory", which doesn't makes sense

Perhaps you already noticed, since you asked about nouns, but is probably 私の勝 not 勝 there. にきまっている is a set phrase which you can just learn, it means "no doubt" or "it is certain".

| improve this answer | |

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.