-2

週末に何をしましたか。

Here what is the grammer of しましたか.

Shouldn't it simply be したか, where した is the format of する ?

2

This is (quote Jisho.org) the past polite conjugation of the verb する.

週末に何をしましたか。

What did you do this weekend? (polite)

Your intention of using した is correct, however it is the casual (for a lack of better word) conjugation of する. You would end up with a sentence like this:

週末に何をしたか。

However, this is still kind of awkward as when speaking in a casual manner, you would tend to drop the question particle and just say the sentence with a rising intonation. Your question would then end up like this:

週末に何をした?

What did you do this weekend (casual)

週末、何をした? (even more casual)

Hope this helped!

• 1
    Very useful answer. – Eric Wang Oct 26 at 20:54

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.