2

「僕にはな、ちゃんとした名前が……」

Is the above にはな made from the に+は particles with a ない (omitted い), or is it something else entirely?

Context provided below if it will help in solving the above issue.

Character A:「変な呼び方しないでくれよ!」

僕はいい加減苛立ちを抑えきれず、そう怒鳴りつけてしまった。

Character A:「僕にはな、ちゃんとした名前が……」

• 4
    Since a good answer has already been posted by @Chocolate, I will say this here. 「僕には、ちゃんとした名前が……」 and 「僕にはない、ちゃんとした名前が……」 mean completely opposite things. Former means "I have a proper name." and the latter, "I don't have a proper name." 「ない」 cannot be shortened to 「な」 like that. – l'électeur Oct 14 at 2:08
7

僕には、ちゃんとした名前が...

The な is a particle. It's used as a filler here.

This person is trying to say something like:

僕には(な)、ちゃんとした名前がある(んだ)。

XXに(は)YYがある means "There's YY in XX" / "XX has YY".

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.