2

こんにちは。質問があります。

1.「行くのでしょうか」
2.「いきますでしょうか」

Why is "の" needed in the first sentence to form a question, but in the second sentence there is no need for "か" to form a question?

• 1
    Can you link the source of those sentences? A bit of context would help as well. – Felipe Oliveira Apr 18 at 17:15
  • youtube.com/… It's from this video. But there is no context really. It's just one of the examples. I just noticed that every time plain form is used there is "no" and with masu form there isn't. – onyx Apr 18 at 17:44
  • 1
    So I thought you made a typo and that your question was why does the 2nd question not need a の, but you edited it back to asking about why the second sentence doesn't need a か. Don't both your examples have か? – Ringil Apr 18 at 23:21
  • ^ ですよね・・・ 「in the second sentence there is no need for "" to form a question?」の書き間違いっぽいですよね・・ @onyx You meant to type の, not か, right? – Chocolate Apr 19 at 1:15
  • 1
    The first sentence is not in plain form, but the verb part of it is. The の in the first sentence does not make it a question the か at the end does. When the entire sentence is in plain form and ends in の, which is then either spoken with a rising intonation or written with a question mark, then it is a question, but the presence of a の particle by itself does not turn a sentence into a question. So in response to your comment " i didn't understand why in the first sentence there is need for a question before でしょか", there isn't a question before でしょうか. And 行きますかでしょうか would make no sense. – By137 Apr 19 at 8:01

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Browse other questions tagged or ask your own question.