0

の and こと are used to transform verbs (or sentences ended in verbs) in nouns (e.g. 氷菓をたべるのが好きです). However, I cannot understand what are the differences between the two, if any.

Example -> 寝るのと食べるのとアニメを見るのとではどれが今一番したいですか。

Would it be wrong to say 「寝ることとたべることとアニメを見ることの中ではどれが今一番したいですか」? I think 「寝ることとたべることとアニメを見ることとではどれが今一番したいですか」would be wrong, and the same goes to 「寝るのと食べるのとアニメを見るのの中ではどれが今一番したいですか」. Please correct me if I am wrong.

Anyway, the question is about nominalisation with の and こと and when の中で should be used when listing things.

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Browse other questions tagged or ask your own question.