白羽さんは鼻で笑い、笑った拍子に鼻がプーという音を出し、鼻水が鼻の穴に膜を作っているのが見えた。  白羽さんの紙で作ったような乾燥しきった皮膚の裏側にも、膜をはるような水分があるのだなと、私がその膜が割れるのに気をとられていると、 「特にないですよ。僕は大体わかってるんで」  と白羽さんが小声の早口で言った。

'rear of the skin'?

• 1
    Why do people here downvote my questions even though I can't find an answer at all to them but upvote massively simple questions with an answer that I can easily find with a search on internet? Maybe I'm missing something? – Sante Kyaku Nov 29 at 15:29
up vote 1 down vote accepted

I think it means the skin of the nostrils. They are wet.

I think the writer described the other side of the surface skin of the nose as 皮膚の裏側.

Your Answer

By clicking "Post Your Answer", you acknowledge that you have read our updated terms of service, privacy policy and cookie policy, and that your continued use of the website is subject to these policies.

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.