この文は訳して見たが、全然わからない。 "I lent John a/my radio."

でも、「て-やる」は、「貸して遣りました」と思った。

closed as off-topic by Chocolate Nov 25 at 15:13

This question appears to be off-topic. The users who voted to close gave this specific reason:

• "This question was caused by a simple spelling mistake, misreading, or typographical error. While similar questions may be on-topic here, this one was resolved in a manner unlikely to help future readers. For more information, see our meta discussion on "typo questions"." – Chocolate
If this question can be reworded to fit the rules in the help center, please edit the question.

• 3
    with only that info to go on, yes, it looks like a typo to me. – ericfromabeno Nov 25 at 7:28
  • 1
    Is this a sentence you wrote or one you came across when reading something...? – Earthliŋ Nov 25 at 9:18
  • 1
    @Earthliŋ , it looks like it came from an online flashcard at a site like this one: quizlet.com/86116653/jap-grammar-1-flash-cards – ericfromabeno Nov 25 at 12:09
  • Exactly, its from a set that otherwise seems relatively on point so I was wondering whether there was a rare/unusual grammar related to it, since google searching it wouldn't yield any results – Hfgbrzl Nov 25 at 14:19
  • 3
    It should be a typo. It seems that they took the example sentences from 日本語文法辞典, where your example is written as: (7) c. 私はジョンにラジオを貸してやりました。I lent John my radio. – Chocolate Nov 25 at 15:11

Browse other questions tagged or ask your own question.