1

私はにほんごとごべんきょします

i would like to say i came here to study or learn Japanese (language) and to play go. the best i have come up with is above which says to study both; i know how to say each sentence separately how i want but cant seem to figure out how to combine them as it would us two verbs. any help much appreciated.

1

If these are not necessarily the only two things you came here to do, or if you do these repeatedly, you could use the representative (-たり) form of the verbals:

私はにほんごとごべんきょします

-> 私は日本語を勉強したり、碁をしたりします。

i would like to say i came here to study or learn Japanese (language) and to play go

私は日本語{にほんご}を勉強{べんきょう}したり、碁{ご}をしたりするために、ここに来{き}ました。(or, depending on the situation, ここに来たんです。)

You could also invert it like: ここに来たのは日本語{にほんご}を勉強{べんきょう}したり、碁{ご}をしたりするためです。

The representative might not cover every situation in which you're talking about doing two activities. But it sounds like it could be used in your situation.

2

You can use a conjunction また like 私はここに日本語を勉強しに、また、碁をやりに来ました。You may omit また.

Your sentence needs a bit correction like 私はにほんごとごをべんきょうします, which means "I study Japanese language and the game of go.".

• 打つの方は適切ではないですか? – bjorn Jun 8 '18 at 6:33
  • 1
    We say 碁を打つ, 碁をやる and 碁をする. – Yuuichi Tam Jun 8 '18 at 6:38
1

You might want to use the 〜ながら sentence structure. So, in your case, it would be

私はごをやりながら日本語を勉強しています

ごをやりながら = while playing go

日本語を勉強しています = study japanese language

The link below explains a bit further into the sentence structure.

http://maggiesensei.com/2013/06/26/%E3%81%AA%E3%81%8C%E3%82%89nagara-from-facebook-mini-lesson/

Source: I used to study japanese language in Tokyo for a year plus.

• 3
    I think the OP's means "I am learning to play go and learning to speak Japanese", not "learning to speak Japanese while playing go" – Sweeper Jun 8 '18 at 6:21
-1

Normally this is achieved by turning one of the verbs into the continuous –te form:

わたしはここに日本語を勉強して[囲碁]{いご}をやるために来ました。

You can replace やる with する for politeness.

Alternatively, you can use the ~り suffix but it's better to save it for cases in which you enumerate many, many things:

日本語を勉強したり囲碁をするためにここに来ました。

Note that in both cases, the を particle is mandatory.

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.