0

私にまかせてください。I only know に as a destination particle.

• 1
    Please look up に in a dictionary or grammar book. There are many definitions for it. – istrasci Jun 1 '18 at 16:56
  • Is に indicating the indirect object of the action allow here? – Megumi Jun 1 '18 at 17:13
  • 3
    私に(それを)まかせてください。 <- Maybe that helps you have an Idea, japanese language usually omits things that can be understood by context. – Felipe Oliveira Jun 1 '18 at 18:47
3

私にまかせてください。

is translated to 'Please leave it to me.'

The to in the sentence there is the destination particle.

It would be the same in

私にください (Please give it to me)

or

私に話してください (Please talk to me)。

に can be used as a destination particle OR a indirect object reference.

I hope this helps.

• is it really the destinantion particle or the indirect object one? – Felipe Oliveira Jun 1 '18 at 18:50
  • 1
    I think it is both, depending on how it is used. Thank you, I will add that. – Notte Stellata Jun 1 '18 at 18:51

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.