0

父は姉のセーターデパートで買いました。

Is this sentence wrong due to the が? Must an action verb like 買いました always use を?

I don't remember where I read it, but it said that in many cases, using が will not be wrong since it marks a statement. While if the verb require が (such as すき or 欲しい)it will be wrong to use を.

• What would that sentence mean if it were correct? I am a native speaker and I have no idea what it means. My brain just won't take it. – l'électeur Mar 23 '17 at 14:04
  • 父がデパートで姉のセーターを買いました。 – a20 Mar 23 '17 at 14:14
  • Perhaps what you read about was は replacing を? – naruto Mar 23 '17 at 19:54
  • Also, it might help to understand that 買う is a verb while both 欲しい and 好き are adjectives – G-Cam Mar 23 '17 at 20:24
1

Yes, it is. セーター in your example sentence is a object, so you must use を because を is usually used for a object.

As for すき and 欲しい, you are right.

| improve this answer | |

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.