3

こんにちは I searched about the meaning of "たものですか" and I found out it means " used to " but in my example "used to " is not logic

here's my example (snippet from a conversation in a book)

A:この絵はすごいですね.いつごろかかれたものですか

B:ええっと.14せいきにかかれたそうです.

here in A's sentence " when it's used to be drawn " is not logic for me ! can any one help me translate the sentence of A and tell me the meaning of ""たものですか" here what ?

• Put your sentence in Google translate and it parses SOME (but not all) word boundaries for you in the romaji transcription: "Kono e wa sugoidesu ne. Itsu-goro kakareta monodesu ka." – Craig Hicks Feb 18 '17 at 19:28
1

いつごろ かかれた もの ですか
When was it drawn?

The sentence could probably be interpreted more awkwardly as

What period of time is this drawn thing [the drawing/painting]?

which might explain how you get the above translation.

もの refers to "thing", so

いつごろ の もの ですか
When was this?

could be interpreted more literally as

This thing is of what time?

which because your questions are around some work of art (painting, statue):

What time period did this work originate from?

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.