-1

静か

静か

Which comes first the subject and then the adjective, or the adjective then the subject?

1

1 Answer 1

2

静かis a adjective, where as is the noun. When you use adjective before a noun, the will be attached with the adjective, not with the noun.

So, 静かな人 is correct, 人な静か wrong.

Let's take another example, [好き]{すき}→Like

Ex:1

[私]{わたし}の[好き]{すき}な[花]{はな}はばらです。
→My favorite flower is rose.

Ex:2

[私]{わたし}はばらが[好き]{すき}です。
→I like rose.

Though you are expressing the same feeling with the above two example, but the use of adjective is different. When adjective is used in the end of a sentence, is simply omitted.

You must log in to answer this question.

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged .