-2

私自身、自分の作ったものは先ほど書いたようにどんどん忘れていってしまうけれど、大好きで読みついできたよその作者の小説についてならば

1. 先ほどの意味? → long time ago/just now?

I tend to forget what I write just now/long time ago?

2. 私 → author?

3. What does よそ mean?

読みついできたよそ → 読みついで/きた/よそ?

4. While reading =読みついで?

closed as off-topic by Flaw Nov 22 '16 at 7:37

This question appears to be off-topic. The users who voted to close gave this specific reason:

• "Questions asking for translations, transcriptions or proofreading are off-topic unless prior research effort is clearly indicated; we're here to help you learn, not to provide a bulk translation service nor to proofread your translations or transcriptions. See: We don't do translations." – Flaw
If this question can be reworded to fit the rules in the help center, please edit the question.

• 1
    I am not the downvoter, but I think you can prevent your future questions from getting downvotes if you (1) ask one question per post, (2) include some research you've done to get an answer before asking this question. – Rathony Aug 27 '16 at 15:47
1

先ほど書いたように is translated as "as I wrote earlier".

読みついできたよ/その作者の小説 means "I have read novels written by the author".

読みついできた/よその作者の小説 means "novels written by other authors which I have read". This seem to be correct according to your below comment.

読みつぐ means " to read in succession".

• 自分の作ったもの先ほど書いたようにどんどん忘れていってしまう->means novel that is written by me(?) i wrote the novel?読みついできたよ、その作者の小説について->another author's novel that i like(?) – Devina Muljono Aug 27 '16 at 14:02
  • I can't judge it by only this context but 自分の作ったもの is probably novels written by me because she(or he) say about novels written by the author in the following sentence. – Yuuichi Tam Aug 27 '16 at 14:12
  • 私自身、自分の作ったものは先ほど書いたようにどんどん忘れていってしまうけれど、大好きで読みついてきたよその作者の小説についてならば、どの頁にどんな言葉があって、登場人物の誰かどんな服をどんな場面で着ていて、どんな時に悲しんでどんな時に喜んだかということを、つぶさに見えているのです-> this means im an author(?) and also discussing another author novel(?) in the end he said that he remembered every detail of the novel of his favorite author (?) – Devina Muljono Aug 27 '16 at 14:18
  • And the first paragraph ここにある小説は、作者である「私」の手を離れて久しいものばかりです->つまり私は作者? – Devina Muljono Aug 27 '16 at 14:21
  • 1
    You had better add whole sentences and marshal your questions. – Yuuichi Tam Aug 27 '16 at 14:32

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.