0

あわせて、あちらの黒いズボンもはいてみてはどうですか。

Context is a salesperson asking a customer to try out a pair of pants (in addition to a jacket he is already wearing).

Is the ては in this sentence ています in subject form? (I'm still not sure how this works though, can someone explain haha)

Thank you!

• は is not a subject marker. – snailcar Aug 11 '15 at 14:32
  • so is てはどうですか an expression on its own? If so what is its meaning? Thanks! – Darren Teo Zhong Ying Aug 11 '15 at 14:40
3

-て is a special form because it can be suffixed by certain particles like は or の (see here). You are probably also familiar with its use in phrases like -てはいけない.

-てはどうですか is more or less a set expression meaning "how about (doing something)". You can also replace どう with いかが to make it sound more polite, and drop the ですか to make it sound more familiar (leaving just どう).

So, your sentence translates to:

How about trying on those black pants, too?

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.