1

あたしのお母さんはあなたはなぜあたしを好きか不思議らしい

I know that 不思議 can mean either marvelous or strange so I'm a bit confused to really understand the meaning of this sentence which came on its own without a context.

• 1
    You should at least explain the parts you do understand, otherwise the question is likely to be closed as a pure 'translation' question. – user3856370 Jul 28 '15 at 20:26
  • This is very bad obviously. – oldergod Jul 29 '15 at 0:43
2

不思議 in this context means 不思議に思う, 疑問に思う, 'wonder', etc.

あたしのお母さんは[あなたはなぜあたしを好きか]不思議らしい
It seems that my mom is wondering [why you like me].
(brackets used to emphasize the grammatical structure)

This can be a good news if the mother is just thinking the male person is disproportionately nice for her daughter. Depending on the context, this also can be a bad news if the mother wants them to break up.

• In case someone felt あたしを好き is odd, see this and this. – naruto Jul 29 '15 at 4:07

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.