5

あなたにとって仕事【しごと】とはなんでしょうか

What is the purpose of とは above?
Would using alone have been any different?

If とは is a grammatical construct, I would appreciate additional examples clarifying its significance.

4

“とは” introduces a definition.

“AとはBである” = “The definition of A is B”

In your example: “あなたにとって仕事 とは なんですか” = “How do you define jobs?” where “What do you work for?” is implied.

“あなたにとって仕事 なんですか” sounds awkward and is interpreted as “あなたの仕事はなんですか” (= “What is your job?”).

• Would using ことは or のは be inappropriate here? – IUnknown Oct 29 '14 at 17:22
  • @IUnknown “仕事{ことは|のは}なんですか”? They sound strange. – a user Oct 29 '14 at 23:18

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.