Tag Info

New answers tagged

6

Can you use it with all kinds and conjugations of verbs? Yes, I think so. (verb+ねん/で) ちゃうねん ≒ ちがうんだ(よ)/ちがうの(よ) ちゃうで ≒ ちがうよ 行くねん ≒ 行くんだ(よ)/行くの(よ) 行くで ≒ 行くよ 食べんねん ≒ 食べるんだ(よ)/食べるの(よ) 食べんで ≒ 食べるよ (negative) 知らんねん ≒ 知らないんだ(よ)/知らないの(よ) 知らんで ≒ 知らないよ 食べへんねん ≒ 食べないんだ(よ)/食べないの(よ) 食べへんで ≒ 食べないよ (i-adjective+ねん/で) かわいいねん ≒ かわいいんだ(よ)/かわいいの(よ) かわいいで ≒ かわいいよ ...



Top 50 recent answers are included